Pitanje:
Imam 61 godinu, hronični sam plućni bolesnik i jako se teško krećem zbog prirode svoje bolesti. Već danima mi je pritisak jako visok, i kada sam pozivala službu Hitne pomoći preporučili su da se najprije obratim u svoju ambulantu porodične medicine. Moj suprug je dan prije imao termin u ambulanti i pitao je doktoricu da li je neophodno da dođem na pregled. Doktorica je rekla da što hitnije dođem i da ne trebam zakazivati termin zbog akutnosti i opasnosti mog zdravstvenog stanja. Spremila sam se i sa kćerkom otišla u ambulantu ali medicinska sestra je odbijala da me doktorica pregleda, dok sama doktorica nije znala da sam tu. Medicinska sestra mi je prijetila prstom i govorila da se sve u ambulanti snima i prisluškuje, i da ne može ona tek tako primati pacijente, zašto nisam došla ujutro u 8, da sam bezobrazna.. Na kraju je doktorica izašla i rekla da uđem na pregled. Ponašanje ove medicinske sestre bilo je krajne nekulturno, neprofesionalno, i nažalost ponavlja se svim pacijentima ove ambulante. Šta da radim, kako da se postavim?? Ne mogu trpit više, a ne znam šta da uradim. Da li je ovo diskriminacija ili sta je već?
Odgovor:
U Vašem slučaju nema indicija da se radi o diskriminaciji, jer bi u tom slučaju trebale postojati okolnosti koje sugerišu da se prema Vama drugačije ponašaju u javnoj ustanovi na osnovu nekog Vašeg ličnog svojstva, poput spola, dobi, nacionalne pripadnosti, vjerskog opredjeljenja i sl. Ipak, situacija koju ste opisali dovodi u pitanje stručnost i profesionalnost konkretnog člana osoblja ambulante porodične medicine.
Zbog toga, ukoliko smatrate da Vam je neopravdano uskraćeno pružanje zdravstvene usluge ili ta usluga nije pružena na odgovarajući i kvalitetan način, imate mogućnost podnošenja prijave kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove, adresa: Kučukovići 2, tel: 032 460 800 | 460 801, kao i obraćanje Ministarstvu zdravstva Zeničko-dobojskog kantona, na adresi Bulevar Kralja Tvrtka I ili putem telefona na broj 032 460 830 | 460 831, kao i putem e-mail adrese: min.zdravstvo@zdk.ba. Obraćanje Ministarstvu je poželjno, kako biste skratili put i eventualno preusmjeravanje ukoliko biste podnijeli žalbu nižim administrativnim jedinicama.